Pizza wg medei

przepis medei (pl.soc.dzieci) na pizzę
  • 350g mąki
  • 15g drożdży
  • 3 łyżki oliwy
  • łyżeczka cukru
  • 3/4 szkl. wody
  • 1/2 łyżeczki soli
Drożdże rozprowadzić z łyżeczką cukru i kilkoma łyżkami ciepłej wody, wlać do mąki, posolić. Dolewając po trochu wody zagniatać ciasto. Pod koniec wyrabiania dodać oliwę. Odstawić do wyrośnięcia.
Ja akurat piekłam na małej blasze (25x30cm) i wyszło na grubość ok.2cm. Piekłam w 180st około 30 minut.

Na wierzch wrzuciłam to, co lubią moje ludziska tzn. pieczarki (uprzednio trochę podsmażone, żeby za dużo soku nie puściły na ciasto), papryka czerwona, cebula, oliwki czarne pokrojone, czosnek, to wszystko na sosie pomidorowym, a na końcu starty ser (jakiś zwykły żółtek, który akurat miałam w domu), posypałam jeszcze suszoną bazylią.

Wszystkim smakowało, tzn. blacha 25x30 została zjedzona na raz przez dwie dorosłe osoby z niewielkim udziałem dwulatki, która z wierzchu tylko ściągała nam pieczarki i oliwki :-)

do wykorzystania niebawem

Comments

Popular posts from this blog

Pieczona karkówka z jabłkami

Sernik Kłamczuchy

Piernik